søndag 8. oktober 2017

Hva er Hegeprosjekt?




For ca fire år siden fikk jeg et innfall av den litt seriøse sorten. Jeg drev og surret og tullet med tegnebloggen min, og lagde mine nesten daglige tegninger og historier om livet med mine fire små barn, og en mann på havet. Seriøst nok det egentlig, for det livet kan være ganske heftig. 
Det var oktober, og rosa sløyfe-måned.
Og jeg følte det var kreft overalt.
Det føltes så nærme.
Så vondt.
Og ukontrollerbart...
Min venninne Anette døde noen år tidligere. Hun rakk å feire sin datters treårsdag.. Helt siden hun døde, hadde jeg følt på maktesløsheten med å ikke kunne gjøre noe som helst...
Er det virkelig sånn at vi bare må sitte og se at denne sykdommen ødelegger liv?

Jeg vet ikke hvordan det skjedde, for jeg hadde aldri solgt noe annet enn store malerier før. Men jeg fikk ideen om å lage en liten plakat jeg kunne selge. Tenk om jeg kunne selge hundre stk for hundre kroner, som jeg kunne gi til Kreftforeningen? 
Det blir titusen kroner det, vilt mye penger! 
Jeg lagde et digitalt bilde av et maleri jeg allerede hadde laget før, og livredd la jeg det ut på bloggen. 
Redd for at ingen ville kjøpe.. 
Lang historie kort; jeg gav 82.000 kroner til Kreftforeningen etter to uker. Det jeg var livredd for at skulle mislykkes, hadde blitt superpoppis, og dere kjøpte 800 bilder på to uker! DERE!!! 
Dermed var Hegeprosjekt i gang, det var bare å fortsette neste oktober. Et sånt engasjement kan jeg jo ikke la stå "ubrukt".. 
DERE ROCKER!!! 
Her er det første bildet, det som startet det hele, og som gjorde at vi på fire oktobermåneder har gitt over 1,7 millioner kroner til kreftforskning. Think pink, inspirert av Rosa sløyfe 
(NB: jeg gir pengene til FORSKNING, ikke til brystkreftsaken eller rosa sløyfe). 


Hegeprosjekt er altså en privat innsamling startet og drevet av meg, Hege Holen Paulsrud. Og siden dette er et "kjøkkenbordsprosjekt", så drives det litt av resten av familien også. 
Her har du oss.
To foreldre, fire barn og en hund, klare for årets Hegeprosjekt.

I oktober hvert år trykkes det opp et stort antall bilder som jeg har laget, et nytt for hver oktober, og bildene selges til alle som vil ha.


Målet er at ingen andre enn Kreftforeningen skal tjene på dette prosjektet, og pengene øremerkes FORSKNING.


I løpet av de fire siste oktobermånedene har jeg kunnet gi drøye 1.7 millioner kroner til Kreftforeningen, penger som er samlet inn på Hegeprosjekt, penger DERE har satt inn på min konto og stolt på at jeg gir videre. Jeg er så utrolig takknemllig for at dere gir meg den tilliten!!



TAKKNEMLIG.

Innsamlingen spres gjennom Facebook og andre sosiale medier, og er helt avhengig av at dere deler!

Givergleden og kjøpergleden har vært helt enorm, og den viser at hvis mange er med å gi litt, så blir det store summer til slutt. Bildene selges for 250 kr pr stk, og er ypperlige som (jule)gaver med mening.

Årets bilde ser du her:



Hegeprosjekt 2017 - VI HAR DEG
Str A4, trykket på 200g papir.


2013 - Think pink
2014 - Disse øyeblikkene
2015 - Livet
2016 - De små tingene
2017 - Vi har deg
Som i årene før, kan man kjøpe årets bilde enkeltvis. 
Du kan også kjøpe en jubileumspakke med alle fem bildene i. Tidligere bilder selges ikke enkeltvis. 

Se HER for hvordan man kan kjøpe.




Følg med på denne nettsiden, på Facebook og gjerne på instagram @hegeholenpaulsrud


HUSK: KUN TIL SALGS I OKTOBER!




Linker til mer fra prosjektet:
Hvordan kjøpe?
Hegeprosjekt 2017 er i gang!
I media
På Facebook

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

...så blir jeg glad :)