søndag 1. oktober 2017

Innfallet som ble til 1.7 millioner kroner (and counting)


For ca fire år siden fikk jeg et innfall av den litt seriøse sorten. 

Jeg drev og surret og tullet med tegnebloggen min, og lagde mine nesten daglige tegninger og historier om livet med mine fire små barn, og en mann på havet. De viktige tingene. 
Da når du lurer på hva som er viktigst; 
å jobbe med/mot Greenpeace, eller å å få i barna green peas?




Seriøst nok det egentlig, for det livet kan være ganske heftig.
Når du skal på do for eksempel.







Ja, ikke sant, VELDIG viktige saker må fortelles akkurat når mamma er på do. Sånn er det bare.

Heldigvis legger jo barna seg etter hvert (eeeh, blir LAGT). Så kan man i alle fall nyte noen minutter med alenetid på do på kveldstid. 


Eller....hvordan var det der igjen..? 
Når du har vært gift noen år...? 
Og han endelig var hjemme fra havet...






Men altså, det var oktober, og rosa sløyfe-måned. Måneden der det er stor fokus på brystkreft i alle medier og butikker og på shoppingsentre. Jeg fikk dette innfallet. Jeg vet ikke hvordan det skjedde, for jeg hadde aldri solgt noe annet enn store malerier før. Men jeg tenkte; hva om jeg kan lage en liten plakat, og selge hundre stk for hundre kroner, som jeg kan gi til Kreftforeningen? 
Det blir titusen kroner det, vilt mye penger!!! 

Jeg lagde et digitalt bilde av et maleri jeg allerede hadde laget før, og livredd la jeg det ut på bloggen. 
"Hjeeelp, ingen kommer til å kjøpe!" 
Lang historie kort; 
jeg gav 82.000 kroner til Kreftforeningen etter to uker!💰💰 
Det jeg var livredd for at skulle mislykkes, hadde blitt superpoppis, og dere kjøpte 800 bilder på to uker!!! 
DERE!!! 
Og dermed var Hegeprosjekt i gang, det var bare å fortsette neste oktober. 
Et sånt engasjement kan jeg jo ikke la stå "ubrukt"💕 
DERE ROCKER!!! 

Her er det første bildet, det som startet det hele, og som gjorde at vi på fire oktobermåneder har gitt over 1,7 millioner kroner til Kreftforeningen, øremerket forskning! 
Think pink, inspirert av #rosasløyfe (NB: jeg gir pengene til FORSKNING, ikke til brystkreftsaken eller rosa sløyfe). 

Snart er det oktober igjen, spent på hva vi får til sammen i år!!! Jeg vet dere er med, og jeg er så uendelig takknemlig for det!! Og du; dette er bildet flest av dere samlere ikke har - i år kan du kjøpe en pakke med alle fem bildene, som en femårsjubileumspakke. 
ALL INFO KOMMER 1.OKTOBER!


Tusen takk til alle dere som bidrar, sammen gjør vi en liten forskjell for noen som trenger det!

PS: Jeg pleier ikke be dere dele innleggene mine, men akkurat i denne saken blir jeg veldig glad hvis dere vil spre budskapet i det vide og det brede!
Enten på facebook, instagram, twitter, sms, mms, snapchat, skype, Distriktsnytt, radio, fasttelefon, via blogg, pr brevpost, eller kanskje til og med face-to-face!!! ;)

Er du ny leser, og vil få med deg når jeg oppdaterer, så kan du følge meg på FACEBOOK og/eller Instagram som @hegeholenpaulsrud 

Fin dag til deg!




Blogglistenhits

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

...så blir jeg glad :)